22 June 2010

fed up or give up !!!



aku baru je pulang dr interview at sebuah company consultant ni..
aku xtahu kenpa yg interview kali ni rase penat yg amat sangat!!
then, xtaw kenape ak berperasaan sedih samaada
hati ini mengadakan just give up atwpon fedup..
dont know which one..
but i really know that ak x mengaharapkn apa2 dari interview tersebot..
ntah laa...
SEDIYH SGT!!!

bile aku igt fikir2 balik apa yg telah ku lalui..
rupe2nyer...mmg payah dlm pencarian kerjaya ini..
mudah untk mengatakan kiter ingin menjadi itu, menjadi ini, n suke itu n suke ini..
tp bukan mudah utk kiter mendapatkannya...

give-up??

aku rs aku da mula give utk mencari kerja..
dgn mudah nya aku mereject org panggil utk interview..
kerana aku sudah kurang keyakinan...
sudah berape kali aku pergi interview tp mlang satu nyer pon x tersangkut..
tapi aku redhaa..
ini la dikatakan TIADA REZEKI lagi...

back to my story..
tyme aku interview td..mcm2 berlaku
tp yg paling penting..aku bley tersalah anggap jawatan yg aku apply tu..
igt kn compnay yg panggil itu adalah for project engineer
rupnyer tidak..
tp xpe laa..aku teros kn juga intervie itu,..
mane tahu dpt pulak kn....

then finally aku apply for position project executive..
mule2 die suruh isi form and answer question
sekali tgk soklan die mcm exam daa....
yg pasal personal xpe lagi..
ini suruh wat surat...
adoiii den mn la slalo wat surat ni..
tp den taram jelaaa....jawab jelaa...
wat2 punyer wat sejam jugak la ak siap kn surat2 tu....

rupe2 nye surat tu just nk tgk languages ak ok ke x
oof coz la bi aku paling worst...
tp dulik ap ak..taram jela..
xkesah la nk kate ap kn...

tp yg aku suke after answering question tu...
den kene p sesi interview dgn bos die plak
ermm diorg panggil datin..
so i call her datin laaa.....
datin tu ok...
baik , softspoken..then she just tell what she feel..
aku suke attitude die...

ermm tp siyess..
aku terpakse utk menipu byk perkare..
iye laa nk dpt kn job tu kn...

BUT SERIOUS BALIK JE OPIS BALIKK..
RASE LAPA AMAT SGT N PENAT!!!!

GUE MAHU TIDOO~~~!!!!

No comments:

Post a Comment